När jag hittade...

...paradiset.

Efter Rio åkte jag vidare till Ilha Grande som är en ö förklädd till paradiset, helt täckt i regnskog och med härliga stränder, backpackers och massor av lösa hundar. Det regnade mycket när jag var där, ändå blev jag helt såld. Åk dit, gör det.

Kom dit på eftermiddagen, ett par timmar senare satt jag med ett stort gäng som jag aldrig kommer se igen, spelade drinking games, åt potatismos och lyssnade på tusen olika resehistorier.

Dagen efter var det mulet, men jag slog mig ändå ner på en tom strand, badade och läste. Idylliskt.

Hade sällskap med den här.

Sen blev det dags för lunch, när jag hade kommit till restaurangen öppnade sig himlen och regnet öste ner. Så jag satt där länge.

På väg tillbaka stamnnade jag först vid en glassbar med self service och sen i den här lilla baren på stranden.

Stolar hela vägen ut i vattnet, såklart.

Bästa ölen i Brasilien (eventuellt också den enda jag drack) hette Skol och jag lärde alla att det var som Skål på svenska.

Redan nästa dag tog jag båten tillbaka till fastlandet för att fortsätta.

Hej, Rio...

...jag är kär i dig.

Brasilien var underbart. Jag mötte en massa fantastiska människor och hade det väldigt väldigt bra. En del små missöden råkar en ju ut för, mobilen blev stulen och jag blev sjuk och hann med att äta en kur antibiotika. Men utöver det, bara fint. Jag besökte fem olika ställen, första och sista stoppet var Rio.

Under mitt första besök i Rio bodde jag på ett hostel i stadsdelen Santa Teresa. Det låg högt upp som tusan och med en makalös utsikt.

Jag spenderade dom första dagarna med att mest promenera runt. Min kropp var inte riktigt van vid värmen och jag var trött efter resan och tidsskillnaden. Men allt var så himla vackert.

Tänkte flytta in i det här tomma huset. Det saknar förvisso tak, men men.

Förundrades över kombinationen av storstad och regnskog.

Och så besökte jag stranden, såklart.

Emma, som bodde på samma hostel som mig.

Kort 'hej' från...

...Rio!

Jag är på semester och kommer troligen inte att uppdatera direkt. Men utlovar en massa bilder när jag kommer hem.

Under tiden får ni gärna ställa fler frågor om resan eller om något annat. Jag ska ta tag i svaren till frågestunden också när jag kommer hem.